Tre små ændringer i hverdagen, som kan gøre en forskel for sundheden

0
538

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der er ikke nogen tvivl om, at mange danskere har siddet meget i samme position enten på grund af hjemmearbejde eller manglende job. Det er ikke godt for kroppen, og det kan føre til smerter eller forringet sundhed. Det kan dog være svært at komme ind i en god rytme igen, men herunder er tre tips, som måske kan hjælpe på sundheden.

Drik mere vand

En tydelig tendens under lockdown har været, at folk glemmer at drikke vand, når de render rundt derhjemme. Det er blandt andet fordi, nogle rutiner bliver brudt, og så ryger det i glemmebogen. Vand er enormt vigtigt for os og vores sundhed, så det er bare om at få inkorporeret at drikke mere vand i dagligdagen.

Kom ud og gå dagligt

Frisk luft er enormt givende, og selvom det ikke går hurtigt, så er det stadig sundt for os at få gået godt med skridt dagligt. Turen kan være i stedet for frokostpausen på arbejdet, efter endt arbejdsdag eller når børnene er lagt i seng. Det er bedst for os at bevæge os dagligt, men det kan være en stor omvæltning for nogle. Forsøg derfor at inkorporere en tur, så ofte du kan.

Det er ikke altid overskueligt at skulle finde en rute udenfor, som lige passer med en pause, men så er det muligt at finde på alternativer. Et gåbånd er et oplagt et af slagsen, som kan bruges i egen stue eller hvor der nu er plads. På den måde kan bevægelse blive en del af hverdagen uden et behov for at forlade hjemmet.

Kom tidligere i seng

Ved hjemmearbejde har det for nogle været nemt at stå op 5 minutter før arbejdsdagen starter, og mange har nydt godt af den ekstra søvn. En måde at gøre op for det nu, hvor landet åbner op, det er ved at gå tidligere i seng. Hjernen har godt af det, for den har brug for at slappe af fra andre indtryk, så den er klar til en ny dag dagen efter.