Skoda Enyaq iV anmeldelse

0
560

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du er på udkig efter en helt elektrisk familie-SUV, der passer ubesværet ind i hverdagen, så er Skoda Enyaq iV et fremragende valg

Enyaq iV er Skodas første fuldt elektriske bil, så det er vigtigt, at den kan overbevise familiekøberne om, at skiftet til batteridrift vil passe problemfrit ind i deres travle liv. Lever den op til det? Helt sikkert, ja. Enyaq iV er helt klart stadig en Skoda i hjertet, med stor brugbar plads, robust byggekvalitet og et anstændigt udstyrsniveau, der gør den til et tiltalende valg.

Imponerende niveauer af indbygget teknologi og fremragende sikkerhedsfunktioner bidrager blot til en meget overbevisende familiepakke, mens eventuelle bekymringer om at skifte til elektrisk kørsel bør blive mindsket, når du tager Enyaq iV’s hurtige opladningsmuligheder og pålidelige rækkevidde i betragtning. Det er vigtigt at vælge den rigtige ladeboks til din nye bil. Hvis du ønsker en hurtigt opladning af din elbil, så burde du overveje en type 2 væglader.

Om Skoda Enyaq iV

Da Skoda har opbygget sit ry på at producere prisvenlige, familievenlige biler til overkommelige priser, virker det måske passende, at Skoda Enyaq iV, det tjekkiske firmas første helt elektriske tilbud, er en stor, praktisk SUV.

SUV er et løst begreb, der traditionelt dækker over en bred vifte af køretøjer med firehjulstræk, der kan køre i terræn og har samme følelse som en lettere lastbil. Mens udtrykket SUV kan anvendes på større køretøjer som Range Rover, Chevrolet Suburban og Jeep-lignende SUV’er, kan det også anvendes på mindre køretøjer, der ikke har firehjulstræk og har en minimal evne til at køre offroad som Honda CRV og crossover-SUV’er. Sport-utility er mere end blot en teknisk betegnelse for SUV’er. Det betyder også, at køretøjet kan få tingene gjort og har en kvalitet, der er skabt til udendørs brug, f.eks. til at skalere forskellige terræner.

Enyaq iV er baseret på Volkswagen-koncernens MEB-platform og ligner derfor en VW ID.4 eller en Audi Q4 e-tron, mens den samme arkitektur også anvendes til ID.3 og Cupra Born-modellerne. Enyaq bliver dog den første, der bliver bygget uden for Tyskland, nemlig på Skodas hjemmefabrik i Tjekkiet.

Købere, der er på udkig efter en fuldt elektrisk familiebil, bliver i stigende grad forkælet med valgmuligheder, og Enyaq iV skal ikke kun konkurrere med konkurrenter fra sin egen stald, men skal også overtale kunderne til at fravælge den dygtige Kia e-Niro og den mere luksuriøse Mercedes EQA. Den iøjnefaldende Hyundai Ioniq 5 og den sporty udseende Kia EV6 er heller ikke bare stil uden substans, da de begge tilbyder praktisk plads sammen med fremragende rækkevidde og opladningsmuligheder.